27. februar 2011

Raw sjokolade



I går hadde vi koselig nabobesøk. Fikk perleblomster av dem, så jeg ble kjempeglad! Plutselig er stua full av blomster!! Har flyttet noen av påskeliljene ut, da. Koselig med litt farger både ute og inne.

Raw sjokolade er forresten veldig godt! 



Dette endte jeg opp med hos helsekosten i går. Det var et par ting jeg ikke fikk tak i, og jeg måtte kjøpe en annen sirup enn den som stod i oppskriften til Silje, men resultatet ble heldigvis bra likevel.



Veldig gøy med fine former fra Panduro!
Det blir DE søte og gode sjokoladene. Eller KONFEKT, er vel det riktige ordet.
Nammmm


Her kommer oppskriften :

100 g kakaosmør (smeltes i vannbad)
10 g ex virgin kokosolje (jeg fikk bare tak i virgin - ikke ex virgin)
50 g råkakao pulver
2-3 ss rått carob pulver
ca 3 ss yacon pulver (fikk ikke tak i)
ca 1 god ss yacon sirup (fikk ikke tak i, men Agavesirup funket bra)
en dæsj mesquite pulver (fikk ikke tak i)
en liten ts lecitin
1/2 - 1 ts vaniljepulver
klype himalayasalt
litt kanel
litt lucuma (fikk ikke tak i)

Du kan ha i litt hakkede nøtter eller mandler også. Det skal jeg prøve neste gang.


Oppskrift på fyll (hvis du ønsker):

myk (ikke smeltet) ekstra virgin kokosolje
yaconsirup
vaniljepulver
litt himalayasalt (jeg sløyfet det)
kokosrasp (hadde ikke kjøpt)

Hell sjokolade i former. Dytt i litt fyll, og dekk over med litt sjokolade. Sett i frysen en stund.

DEILIG ♥♥


post signature

2 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så koselig at du ville være med på min give-away! Det er bare det at jeg trakk vinneren for 2 timer siden;)

    Men fint var det likevel, fpr da kom jeg inn her til deg, og til min store glede ser jeg at du skal ha konfirmasjon snart;) Det skal vi ha neste år, så da kommer jeg nok til og følge litt ekstra med her inne hos deg;))

    Ha en fin tirsdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hei Camilla!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥