8. januar 2012

Søndag ♥


Etter jul og nyttår med koselig samvær med familie og venner, var det faktisk deilig med en helg nå uten masse sosial aktivitet. Jeg er jo så glad i å bake, så akkurat nå står siste brettet med knekkebrød i ovnen.



Moren min var innom med et par ting hun ikke bruker, og jeg tok gledelig imot. Så heldig jeg er!



Dere har vel alle smakt de gode knekkebrødene, men her er i alle fall oppskriften:

2 dl sammalt rug
2 dl havregryn (lettkokte)
2 dl linfrø
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
1 dl hvetekli
1 ts salt
6 dl vann

Alt blandes og smøres ut på to stekebrett. Stek i 15 min., ta brettet ut og skjær ut knekkebrød med pizzakutter. Sett inn i ovnen igjen og stek videre i 20 min.

180 grader, midt i ovnen.


Håper dere også har en deilig søndag!


post signature

1 kommentar:

  1. hjertet var kjempe søtt, akkyrat min stil

    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥