2. februar 2014

5 vanlige innredningsfeil

Foto lånt fra emilywheeler.wordpress.com

Tenkte jeg skulle nevne noen typiske innredningstabber som går igjen hos mange:

Overmøblering: Kjent fenomen for de fleste. Man kjøper et nytt møbel som man plasserer et sted hvor det er ledig gulvplass. Møblene trenger luft for å komme bedre til sinn rett. Når noe nytt skal inn, må noe annet ut.

Hastverk: Når man flytter inn i en ny leilighet eller hus, er det alltid noe nytt man trenger. Hastverkshopping er ikke å anbefale, for da kjøper man gjerne mye man ikke har bruk for. Det er heller ikke sikkert at resultatet blir helt som forventet. Det kan være mer fornuftig å bo seg inn litt for å få bedre oversikt over de ulike behovene.

Hermegås: Det er trygt å herme etter andre, men det blir fort veldig kjedelig! Våg å tenke nytt. Det er mye mer spennende med et personlig hjem.

♥ Mørke møbler og dårlig belysning: Små rom virker enda mindre hvis møblene og gardinene er mørke. Enda verre blir det med tunge tekstiler og dunkel belysning. Dette er en svært vanlig felle å gå i, så tenk på det neste gang du hermer;-)

♥ Stilkræsj: Mye er lov når det gjelder interiør for tiden. Å mikse rødt og rosa er kult, men å blande ulike typer treverk er det verre med. Å ha både rødt (kirsebærtre), brunt og lyst treverk på møblene i samme rom, er dessverre fullstendig stilkræsj. Mitt tips er å enten male møblene for å få en helhet, eller skifte ut noen av dem.

Når det er sagt, er det flere og flere som bryr seg om innredning. Mange har flotte hjem, og det er alltid spennende å bli invitert inn i et nytt hus. Til dere som ikke bryr dere så mye om interiør: Håper tipsene over kan være til hjelp. Lykke til!





2 kommentarer:

  1. Ja mange flotte regler her, men Eg har litt problemer .....enda med å kvitte meg med en del ting!!! Veit eg har for mye, men synes det er så vanskelig å finne ut, av det som skal bort, i kjøkkenet og stua. Har bestemt meg for å få 2 stk overskap til kjøkkenet,da forsvinner en del i synsfeltet!!!

    SvarSlett
  2. Så flotte tips hos deg. Det er jammen ikke lett med innredning. De fleste av oss har jo ikke penger til å bytte ut ting hele tiden selv om vi gjerne skulle hatt noe nytt. Jeg har valgt en ganske nøytral stil hjemme hos oss med lyse vegger og noen mørke toner innimellom. Synes det er vanskelig med for mye farger på vegger og møbler, jeg bruker heller litt farger ellers i interiøret.

    Takk for koselig bursdagshilsen inne hos meg, det er jo stas å ha bursdag når man får så mange hyggelige bursdaghilsner og fine gaver - hi, hi :-)

    Ha en herlig kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥