25. februar 2014

Enkel og god hverdagsmiddag - med FÅ ingredienser!

Foto: bobedre.dk


Sjekk ut margerittene og benken i bildet over. Vi har mye godt i vente!


Det er ikke ofte jeg legger ut matoppskrifter, men denne enkle fiskeretten må jeg dele med dere.  

Du trenger (3-4 personer):
700 gram torskefilet
100 gram bacon

5 gulrøtter
1 ss flytende margarin
2 ss mel
melk
salt
muskat

Poteter


Slik gjør du:
Kok poteter

Kok opp vann med litt salt og la fiskestykkene trekke i ca. 10 min.
Stek baconbiter 

Lag gulrotstuing ved å skrelle gulrøtter og kutte dem i terninger. Kok dem litt møre i ca. 4 min. og sil av. Lag saus ved å varme flytende margarin, røre inn mel og spe med melk - litt om gangen. Gi sausen et oppkok mellom hver gang og la den deretter småkoke i 2-3 min. mens du rører godt. Ha i gulrøttene og smak til med salt og muskat.

Fisken serveres med bacon, poteter og gulrotstuing

Deilig, deilig! 

 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥