2. mars 2015

Mine beste planleggingstips!

Foto: Pinterest.com

Å planlegge dager og uker er helt nødvendig for å redusere stress i hverdagen.  
Jeg syns det er fantastisk å ha alle gjøremål nedskrevet, så slipper jeg å huske på alt. Det er tross alt en del som skal gjøres - spesielt når man har barn.
Det er mange måter å organisere ting på, men jeg forklarer hva jeg har gjort i årevis, og som jeg syns fungerer fint.
 
Vi har en kalender på veggen hvor hvert familiemedlem har sin egen spalte. Her skriver jeg opp alle happenings, slik som fotballtrening, ballett, kino med venninner osv. 
 
Mobiltelefonen bruker jeg flittig til andre påminnelser. Det kan være ting som å kjøpe en gave, bestille legetime, levere bøker på biblioteket osv.
 
Jeg har også faste rutiner som å smøre matpakker til barna kvelden i forveien. Klær som skal brukes, legger jeg også klart da (etter å ha sjekket værmeldingen). 
 
Det viktigste gjør jeg alltid først, slik at jeg kan sette meg i sofaen med god samvittighet når kvelden kommer.
 
Ha en fin og velorganisert uke!
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥