27. april 2015

Slik ser en vanlig dag ut hos meg

Foto: bobedre.dk

Jeg vet at det er mange frustrerte foreldre som syns at hverdagen kan være enormt stressende. 
Det er jeg enig i, men det hjelper med litt struktur. 
Forhåpentligvis kan mitt eksempel hjelpe deg litt i gang med å planlegge din egen ukedag. 
(Det yngste barnet mitt er snart 8 år, så jeg er over småbarnsperioden)

Morgen (kl. 06.00):
(Gjesp... Jeg er egentlig et B-menneske, derfor gjør jeg minst mulig før jeg går på jobb).
Frokost.
Barna kler på seg mens jeg selv er på badet.
Jeg hjelper dem litt med håret, og vi er klare for skole/jobb.

Ettermiddag:
Jeg henter minstejenta på SFO.
Vi spiser litt frukt og grønnsaker i full fart. 
Barna skifter klær, og vi kjører til fritidsaktivitet.
Når vi kommer hjem, begynner barna på leksene. Leksene gjøres på kjøkkenet, slik at jeg kan hjelpe dem mens jeg lager middag. 
Etter at vi har spist, lager jeg nistepakker til neste dag. 
Så setter jeg på oppvaskmaskinen, som jeg igjen tømmer senere på kvelden.
Deretter rydder jeg litt, vasker klær osv. 
Etter å ha sjekket værmeldingen for neste dag, legger jeg frem klær til barna.
 Noen dager rekker jeg litt fysisk aktivitet også;-)
Jeg avslutter alle oppgaver kl. 21.00, og da er det MeTime:-)

Lykke til med å strukturere hverdagen!


♥︎
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥