18. november 2012

Uterommet



Jeg tenker på jul hver dag nå, og nyter denne førjulstiden. Det er deilig å være tidlig ute med en del av forberedelsene, og i dag har vi pyntet litt ute. Juletrær hugget vi i går:-) Lykke ♥

Til frokost bakte jeg rundstykker etter mammas oppskrift.
Deigen er veldig enkel og god, og nå har jeg faktisk enda en deig til heving i dag!
 Anbefaler dere å prøve denne. Barna elsker disse saftige rundstykkene:-)
1/2 l vann (lunkent)
1 pk gjær
2 ts salt
2 ts sukker
500 g hvetemel
200 g sammalt hvete
Heves i 30 minutter. Bak ut.
 Heves deretter i 40 minutter. Pensle med pisket egg blandet med litt vann.
Stek på 250 grader i 13-14 minutter.
Jeg dobler denne - minst:-) Elsker å ha en del til overs i fryseren!

1 kommentar:

  1. Sååå koselig!! elsker juletiden :D

    Ha en fin ny uke -
    Klemmer fra Jatte:)

    SvarSlett

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥