17. oktober 2010

Praha

Tiden flyr! Jeg har nesten ikke fått summet meg før det var helg igjen.
I høstferien var vi i Praha ♥ 

 Jeg simpelthen ELSKER den byen ♥ Nå har jeg vært der to ganger, og jeg kan gjerne dra tilbake  enda en gang.

Over ser dere bilde fra Hotel Grand. Som dere sikkert ser, hentet de inspirasjon derfra da de skulle spille inn Titanic.

Byen har utrolig mange flotte bygninger, og man kan ikke si at man har vært i Praha før man har gått over Karlsbroa.

Klokketårnet er jo også veldig spesielt når apostlene kommer ut hver time.  


Jeg blir litt flau når vi skryter av Kilden her i Kr.sand. Det er jo ingenting i forhold til alle disse mesterverkene.


Det er gøy å shoppe i Praha, for de har jo ALLE klesbutikkene!


Men fine interiørting fant jeg ikke. Det får bli en annen gang.

Å gå ut og spise er veldig billig. Vi hadde tre retters middag og betalte 150 kr. Et glass vin kostet 10 norske kr. Herlig!

Over ser dere Eiffeltårnet. Litt mindre - og i Praha...     


På sånne Jalla Jalla butikker (les: souvenirbutikker), finner man faktisk swarovski krystall - bare til opplysning. Jeg kjøpte øredobber denne gangen. Pris: nesten gratis ♥ 
Krystall er generelt mye rimeligere enn i Norge.


 Vi var på opera og så Carmen. Det var veldig fint operahus - med mange små balkonger, gull og krystall.


Praha er absolutt å anbefale. Det er en nydelig by som har alt.

Denne helgen var det faktisk deilig å være hjemme. Været har vært nydelig ♥

I boden fant jeg endelig lysslyngen som jeg har lett etter.
Jeg hang den over oppslagstavlen på kjøkkenet, og så kom jeg litt i julemodus også:-)


 
Må bar vise dere dette nydelige serviset etter mine oldeforeldre.
Er det ikke søtt?


 
post signature



1 kommentar:

  1. Så mange flotte bilder Camilla, så jo ut som en flott høstferie det der!

    Var på IKEA i Sørlandsparken på lørdag, men så ikke deg der, kan det stemme liksom???

    SvarSlett

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥