27. november 2011

Det er rett og slett advent, dere!


Jeg har gjort en hel masse i helgen



Jeg har shoppet, pakket inn kalendergaver og kjøpt noen julegaver.



Jeg har bakt kakemenn, punsjboller, mintkuler og marsipankuler.



Jeg har pyntet litt i huset, og hørt på julemusikk. 



Jeg har drukket gløgg...



Ja, jeg har rett og slett gjort alt jeg kunne komme på for å få julestemning





Kakemennene er veldig gode, og myke inni.




Kakemenn (4 brett)

280 g sukker
2 dl melk
Dette skal kokes og avkjøles.

65 g margarin røres i bollen mens det er varmt.

420 g mel
2 ts hornsalt

Sett i frysen 1,5 timer.

Bruk mye mel når du kjevler deigen.
Kjevle til deigen er 0,5 cm tykk, så får du myke kakemenn.
Stekes litt høyt i ovnen ved 180 grader i ca. 10 min.
De skal bli litt gylne i kantene.

Mmm..




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir superglad hvis du legger igjen en hilsen. Tusen takk ♥